Sobota, 31 December, 2016
15. december 2016 ob 19.30, Velika dvorana SNG Maribor CENA ZA DIJAKE IN ŠTUDENTE Z IZKAZNICO 10 € REDNA PRODAJA 30 € Simfonični orkester SNG Maribor Dirigent Simon Krečič Solisti: Petya Ivanova, sopran, Guadalupe Barrientos, mezzosopran, Martin Sušnik, tenor, Jaki Jurgec, bariton, Oksana Pečeny Dolenc, violina Program Johann Strauss ml.: Uvertura k opereti Cigan baron Johann Strauss ml.: Her die Hand, es muss ja sein, arija Grofa Homonayja iz operete Cigan baron Johann Strauss ml.: Četvorka iz operete Cigan baron Johann Strauss ml.: Als flotter Geist, arija Barinkayja iz operete Cigan baron Robert Stolz: Spiel auf deiner Geige, arija Kneginje Jadje iz operete Venera v svili Franz Lehár: Dein ist mein ganzes Herz, arija Princa Sou Čonga iz operete Dežela smehljaja Vittorio Monti: Čardaš za solo violino in orkester ******* Georges Bizet: Chanson bohème iz opere Carmen Georges Bizet: Votre toast, je peux vous le rendre, arija Escamilla iz opere Carmen Giuseppe Verdi: Stride la vampa, arija Azucene iz opere Trubadur Pablo de Sarasate: Ciganski napevi za violino solo in orkester, op. 20, št. 1 Johannes Brahms: Madžarski ples št. 5 v g-molu Johann Strauss ml.: Na lepi plavi Donavi, op. 314 Spet je leto naokrog in s tem čas božičnega veselja in nestrpnega pričakovanja vsega novega in še neznanega. Z željo, da bi karseda dobro zakorakali v novo leto 2017, smo za vas pripravili glasbeno popotnico s prav posebnim presenečenjem. Navdih za letošnji nabor skladb smo našli v bogatem izročilu ciganske in etno glasbe nasploh, ki so jo skladatelji bolj ali manj selektivno vključevali v svoje stvaritve. Prve štiri glasbene točke koncerta sestavlja izbor odlomkov iz znane operete Cigan baron (Der Zigeunerbaron) dunajskega kralja valčka, polke in operete, Johanna Straussa mlajšega (1825–1899). Že v uverturi, ki je tudi v tradicionalnem smislu nekakšen glasbenotematski rezime ali presek nekega dela, pokaže Strauss veliko spretnost pri vključevanju različnih motivov, kot so denimo uvodni nepomirljiv in »rapsodični« motiv nomadov, motiv čardaša, ki spominja tudi na arijo Rosalinde iz operete Netopir, tema »madžarske stepe« idr., ter njihovo kombiniranje z izmenjavajočim se dvodobnim metrumom polke in pozibavajočim ritmom valčka. Iz operete Cigan baron, ki jo je Strauss ustvaril za gledališče Theater an der Wien leta 1885, se bosta poleg živahne četvorke oglasili še baritonska arija Grofa Homonayja s konca drugega dejanja, ki je pravzaprav napitnica, in tenorski vstopni kuplet Barinkayja Als flotter Geist (Kot živahen duh), v katerem Barinkay predstavi svoje pustolovščine, ki jih je doživel med izgnanstvom.
©2016 RUŠANC
Vse novice na enem mestu